Elérkeztünk a tréning végére. Először is gratulálok a kitartásodhoz! Sok mindenről volt szó a tanfolyamon, gondolom egy része ismerős volt és voltak új dolgok is. Remélem hasznos információkkal és gyakorlati megoldásokkal is tudtam szolgálni!
A lecke végén találsz egy tartalomjegyzéket, a tanfolyam anyagáról, így ha nem olvastad volna el mindet, akkor most megteheted, vagy rakd be ezt az oldalt a kedvenceid közé, hogy később könnyen megtaláld.

A mai leckében csak egy dologra fókuszálok, mégpedig az első lépésre, az első szokásra amit ki kell alakítanod ahhoz, hogy a hatékonyságod gyorsan fejlődjön, ráadásul úgy, hogy kevesebb stresszel fogsz élni és ha a szokás kialakul, akkor ez hosszútávon így is marad.

Mi az, amit mindenképpen érdemes megtanulnod?

Rosszul fogalmaztam, nem tudnod kell, hanem alkalmaznod! Hiába ismered meg az időgazdálkodás módszereit, ha nem alkalmazod. Semmit sem ér ez a tanfolyam, ha nem használod fel a tudást, csak kidobott idő volt ezzel foglalkoznod, hiszen az idő múlásával szép lassan elfelejted ezeket a dolgokat.

Tudom, hogy nincs időd mindenre és azt is tudom, hogy egyszerre nem lehet sok dolgon változtatni, éppen ezért ebben a leckében csak azt a minimumot fogom neked összefoglalni, amivel elkezdheted a hatékonyságodat növelni.
Biztos vagyok abban, hogy ha csak ezt alkalmazod a mindennapjaidban, sokkal kiegyensúlyozottabb leszel és legalább 1 órát nyersz vagy ennyivel több dolgot tudsz megcsinálni.

Reggeli Tervezés szokás kialakítása

A Reggeli Tervezés naponta mindössze 5 percet vesz igénybe, de csak akkor, ha ezt a két dolgot megteszed:

  1. Egyszer összegyűjtöd az összes feladatodat és beírod a feladatlistádba.
  2. Minden munkanap elvégzed a napi (Reggeli) Tervezést.
Az első feltételt csak egyszer kell megtenned, ami valószínűleg egy-két órába is beletelik, de már ez nagy hatással lesz arra, hogy kicsit máshogy tekints az életedre. Ha meglátod, hogy mennyi teendőd van, akkor el fogsz gondolkozol azon, hogy ezt mind megtudod-e, meg akarod-e csinálni.

A második elem még fontosabb. Csak akkor fog kialakulni ez a szokás és beépülni az életedbe, ha minden munkanap elvégzed. Csak akkor lehetsz nyugodt afelől, hogy végérvényesen kialakul ez a szokás, ha kihagyás nélkül sikerül legalább 2 héten keresztül ezt megcsinálnod. Ha kimarad egy nap, akkor kezd újra a 2 hetet.

Ha kialakult a szokás, akkor a későbbiekben már nem kell amiatt aggódnod, hogy ha kimarad egy nap, akkor elveszíted a hatékonyságodat. Természetesen az a legjobb, ha ezt a szokást ugyanannyira betartod, mint a reggeli fogmosást, de ha néha egy nap kimarad, akkor annak csak annyi hatása lesz, hogy a következő alkalommal ennyivel több ideig fog tartani a napod megtervezése.

A kérdés már csak az, hogy megér-e neked 2 hét gyakorlás (naponta mindössze 5 perc), annak érdekében, innentől kezdve rendszerezettebb legyél és nyerj napi egy órát örökre? Ha a válasz igen, akkor építsd be a Reggeli Tervezés szokást a munkakezdésedbe.

Mit kell tenned a Reggeli Tervezés alkalmával

Reggeli tervezés JustDoo projektmenedzsment alkalmazással

Nézzük azt az állapotot, amikor már rendszeresen használod a Reggeli Tervezést. A listáid fel vannak töltve, a feladatok is rendszerezve és ütemezve vannak, kivéve néhány tegnap napközben érkezett feladatot, melyeket az INBOX-ba rögzítettél. Ha van még olyan feladat, amit nem írtál le, akkor azokat írd be az INBOX listádba, vagy továbbítsd a feladatokat tartalmazó e-maileket a JustDoo-ba (felhasználónév@justdoo.hu). Nézz rá az INBOX listádra és egyesével kezeld az ott talált feladatokat. Az tervezéskor alapvetően 2 dolgot kell minden feladattal tenned:

  1. Tedd be a feladatot a megfelelő projekt mappába
  2. Döntsél arról, hogy mikor fogod megoldani ezt a feladatot
Tehát az első lépés, hogy menj végig az Inboxban levő feladatokon és helyezd el egy projektbe, amivel kapcsolatos a feladat (fog és vidd módszerrel dobd rá az adott projektre). Ha még nincs ilyen projekted, vedd fel a projektet.

Következő lépésben azt kell eldöntened mindegyik feladat esetében, hogy mikor tudod megoldani, azaz ütemezd a feladatokat! Hogyan?

  • Azonnal megoldod (ha kevesebb mint 5 perc alatt meg tudod tenni)
  • Átmozgatod a [Mai feladatok] közé (ha ma fogod elvégezni)
  • Átmozgatod a [Következő feladatok] listába (ha 1-2 héten belül)
  • Átmozgatod a [Valamikor, talán] listába (ha nem mostanában fogod megcsinálni)
  • Elhelyezed az [Események] közé (ha konkrét időponttal rendelkezik)
  • Delegálod (ha nem Te fogod megoldani)
  • Törlöd (ha mégsem kell megcsinálnod)
Ez sok lehetőségnek tűnik, de egyszerűen az egérrel át tudod dobni a bal oldali listákba egy mozdulattal a feladatot, így gyorsan el tudod végezni az ütemezést.

Ha kiürítetted az INBOX-ot, és van még hely a [Mai feladatok] listában, akkor egy-két feladatot áthúzhatsz a [Következő feladatok] listából. Ne terheld túl a mai listádat, gondolj arra, hogy napközben még közbejöhetnek váratlan dolgok.

Már csak egy dolog van hátra, a Mai feladatok listában határozd meg a sorrendet (a nagyobb, fontosabb feladatokkal kezdj).

Tarts egy kis szünetet és készülj elő az első mai feladat megoldásához. Tüntess el az asztalodról minden zavaró dolgot, szedd össze a szükséges anyagokat. Csak az adott feladattal kapcsolatos dolgok maradjanak. Fókuszálj erre a feladatra és legjobb tudásod szerint végezd el.




Ezzel véget is ért a 30 napos időgazdálkodás tanfolyam. Ha bármi kérdésed észrevételed lenne, írd meg a fórumban vagy e-mailben!

Köszönöm a részvételedet, kitartásodat!

Több időt, szép napot!

Horváth Győző
időgazdálkodás tanácsadó

UI: Ha hatékonyabb akarsz lenni, ha kevesebb stresszel akarsz élni, akkor ígérd meg magadnak, hogy feltöltöd a feladatlistádat és holnaptól minden reggel elvégzed a Reggeli Tervezést.

Fontos tudni!

A túl egyszerű, ingyenes feladatkezelők nem épülnek időgazdálkodási elvekre, ezért hosszútávon inkább károsak és még több feladatot, frusztrációt, stresszt generálnak.

Tartalomjegyzék

  1. lecke – Az első lépés ereje
  2. lecke – Feladatok rendszerezése, ütemezése
  3. lecke – Napi, heti áttekintés
  4. lecke – Időrablók kezelése
  5. lecke – Projektek kezelése
  6. lecke – Tervezés
  7. lecke – Delegálás, feladatok kiadása
  8. lecke – Módszerek és eszközök
  9. lecke – Hogyan és mikor használd a naptáradat
  10. lecke – Összefoglaló
Ne feledd, csak akkor lehetsz sikeres, ha alkalmazod is a tudást. Ehhez egy remek segédeszköz a JustDoo feladat és projektkezelő, melyet korlátozás mentesen használhatsz néhány száz forintos havi díj ellenében (díjcsomag). Számold ki, ha naponta nyersz vele egy órát, akkor mennyi pénzt takarítasz meg egy hónapban? Ha tudsz ennél jobb befektetést, akkor oszd meg velem is!

Dolgozz otthonról, távmunkában!
Támogatás: +36 30 969 1072