Az első leckében arra kérlek, hogy írd ki a fejedből az összes benne levő feladatot vagy olyan információt, ami nem oda való. Hiszen a fejed nem az adatok tárolására való. Ha megcsinálod a mai leckét, akkor már egy hét múlva fogod érezni a hatását. Hatékonyabb munka, több szabadidő, kevesebb stressz.

Mivel túl sok feladatod van (ugye Neked is túl sok feladatod van?), és lelkiismeretes vagy ezért szeretnéd mindet megoldani. Persze ezek nagy részét a fejedben tartod, így néha vagy akár mindig túlterheltnek érzed magad és nem is tudod, hogy épp minek fogj neki.
Ezen csak úgy tudsz segíteni, ha leírod, ha kiírod a fejedből az összes feladatot és döntesz, hogy melyiket mikor fogod megoldani. Nem tudsz mindent ma megoldani, ezért ütemezned kell a feladatokat.

Gyűjtsd össze a feladataidat!

Mielőtt ütemezhetnéd a feladataidat, hogy mikor melyiket oldod meg, először is gyűjtsd össze az összes feladatodat egy helyre. Akárhol is tároltad eddig (a fejedben, sárga cetlin, emailekben, papíron, stb.), az első lépés az, hogy gyűjtsd össze őket egy helyre. Erre a legalkalmasabb egy „Inbox” lista. Úgyhogy most vegyél elő egy üres lapot, vagy inkább lépj be a Justdoo-ba, és vedd fel a feladatokat az Inbox listába. Az összeset, ami eszedbe jut vagy amit bárhol is találsz. Ne gondolkozz sokat egyenlőre csak írd ki!

Gyűjtsd össze az összes olyan feladatot, projektet, melyet a következő időben meg kell oldanod. Legyen az akár munka, akár személyes vagy családi feladat. Írd le mind egy listába, írd ki a fejedből, ürítsd ki a fejed!

A hatékonyságodon addig képtelen leszel javítani, amíg a fejedben tárolod az összes teendődet, kötelességedet. Nézd meg a számítógépedet, mennyire lelassul, ha egyszerre nagyon sok programot (task = feladat) tartasz megnyitva. A fejed nem adattárolásra való!
Addig nem lehetsz hatékony, amíg nem látod egyben az összes feladatodat, hiszen nem tudod eldönteni, hogy melyikkel kell majd foglalkoznod. Szóval ha hatékonyabb akarsz lenni, ha szeretnéd fejleszteni az időgazdálkodásodat, akkor tedd meg az első lépést ez ügyben: Töltsd fel a feladatlistádat!




Ütemezd a feladataidat!

Második lépés, hogy ütemezd a feladataidat. Azaz döntsd el, hogy mikor akarod, tudod ezeket megoldani. Ehhez a JustDoo 3 listát és egy naptárat is biztosít a számodra. Tehát minden egyes feladatnál döntsd el, hogy melyik listába rakod:

  • Mai feladatok
  • Következő 10 napi feladatok
  • Valamikor, talán feladatok
Ha egy feladatot ma akarsz elvégezni, rakd a „Mai” listába! Ha a következő egy-két hétben lesz rá időd, akkor a „Következő” feladatok közé! Ha még nem tudod mikor tudod elvégezni, akkor a „Valamikor, talán” listába tedd! Azoknak a feladatoknak, eseményeknek pedig adj dátumot, aminek tudod már most a határidejét! Ehhez kattints duplán a feladat nevére és az adatlapon add meg az időpontot! Az időponttal rendelkező feladatok nem csak a naptárban fognak megjelenni, de amikor eljön az idejük, automatikusan bekerülnek a Mai vagy a Következő 10 napi feladatlistába. Ezzel neked már nem lesz külön dolgod.

Mindenki tudja, hogy a feladatlista használata segít a hatékony munkában, segít abban, hogy ne felejtsük el a feladatainkat. Legtöbb ember mégsem használja, pedig tudja, hogy segítene. Legyél Te jobb, hatékonyabb! Most ezt könnyen megteheted, másra nem mutogathatsz.


Dolgozz otthonról, távmunkában!
Támogatás: +36 30 969 1072