Minden elmélet csak annyit ér számodra, amennyit megvalósítasz belőle.

Ha elolvastad az első 7 leckét, akkor lényeget már tudod. Bőven elég információval rendelkezel ahhoz, hogy átszervezd az életed a munkádat. Most már csak az a kérdés, hogy alkalmazod is ezt a mindennapjaidban.
Sajnos a tapasztalat az, hogy az emberek többsége a megszerzett tudást soha nem használja fel. Micsoda pazarlás! Körülbelül 5-10% azoknak a száma, akik valóban alkalmazzák is a mindennapjaikban egy tanfolyam alatt átadott ismereteket. Vajon Te benne leszel ebben az 5-10%-ban?
A mai leckében olyan tippeket, eszközöket fogok mutatni, amit akár azonnal használhatsz is. Nem kell hozzá semmi hókuszpókusz, egyszerűen használd ki a JustDoo lehetőségeit és élvezd az eredményét!

Eszközök a mindennapi hatékonyságod növelésére

  1. Céljaid – Tudd, hogy mi a fontos, merre akarsz menni!

    Talán furcsa, hogy ez az első tipp, de tudom, hogy mennyire fontos a célok megléte ahhoz, hogy igazán sikeresek legyünk vagy akár hatékonyan (eredményesen) tudjunk dolgozni és tudom azt is, hogy mennyire kevés embernek vannak leírt céljaik (3% csupán – Te benne vagy már?).
    Célok nélkül, nem sok értelme hatékonyaknak lenni, mert ha nem tudjuk, hogy hova is tartunk, mit akarunk elérni, akkor hiába vagyunk jobbak, hiába teszünk bele még több energiát, ki tudja, hogy hova is jutunk. Ha szerencsénk van, akkor jó irányba megyünk, ha nincs akkor nem.
    Tehát nincs mese ki kell tűzni a célokat.

  2. Mobile alkalmazás – vidd magaddal a feladataidat!

    Ma már egyre többen rendelkeznek okostelefonnal és ehhez internet kapcsolattal. Ha neked is van ilyen, akkor a JustDoo-ban kezelt feladataidat „magaddal viheted”, azaz elérheted a mobil telefonodról is. Sőt nem csak elérheted, de új feladatokat, jegyzeteket is tudsz felvenni.

    iPhone, iPad verzió: Letöltés az Apple áruházból
    Android verzió: Letöltés a Google Play áruházból
    Mobil böngészős verzió: https://www.justdoo.hu/mapp/

  3. Ne a fejedben tartsd a feladataidat!

    A fejed nem arra való, hogy a napi vagy akár hosszútávú teendőid, kötelességeidet tárold. Nem lehetsz addig kreatív, hatékony, összeszedett, amíg minden feladat a fejedben van.
    A stressz egyik forrása az, hogy amikor valamivel foglalkozol, akkor is ott van a fejedben az a sok később megoldandó feladat is. Ha nincsenek leírva a feladataid, akkor soha nem lehetsz abban biztos, hogy mi az amit elfelejtesz megcsinálni.
    Használd bátran a feladatlistákat, írd ki a fejedből a feladatokat. Csak arra koncentrálj, arra fókuszálj, amivel éppen foglalkoznod kell. Ha rendszeresen áttekinted a feladataidat, akkor nem kell aggódnod, semmit nem fogsz elfelejteni.

  4. Ne foglalkozz azonnal az új feladatokkal!

    Az egyik legnagyobb időrabló, amikor minden új feladattal azonnal foglalkozni akarsz. Ilyenkor megszakítod az addigi munkádat, amihez aztán már sokkal nehezebb lesz visszatérni. Biztos előfordult már veled is, hogy elkezdtél reggel egy nagyobb feladatot és délután azt vetted észre, hogy még alig haladtál ezzel a fontos feladattal, pedig úgy tervezted, hogy ezt ma elvégzed.
    Az új feladatokat, információkat egyszerűen írd be az INBOX listádba vagy vedd fel a jegyzetek közé. A jegyzetekből később feladatot is tudsz készíteni úgy, hogy a jegyzetet rádobod az egyik lista fejlécére. Ha a jegyzetet egy feladatra dobod, akkor az bekerül a feladat leírásába.

  5. Tudj nemet mondani!

    Az előző pontokhoz kapcsolódik ez a tipp. Ha hatékonyan, jól dolgozol, akkor sokszor előfordul, hogy túl sok feladatot vállalsz vagy mások sok feladatot akarnak rád „bízni”. Ne vállalj el minden feladatot, mert egyrészt akkor nem a saját céljaidat fogod megvalósítani, másrészt a fontos dolgokra nem marad elég időd vagy egyszerűen ki fogsz égni a sok munkában.
    Tudom, hogy sok embernek nehezére esik nemet mondani, de ha vannak céljaid, ha van stratégiád és terved, akkor hivatkozhatsz arra, hogy nincs erre most időd, mert szeretnéd időben és jó minőségben megoldani a már futó munkáidat.

  6. Legyél képben a feladataiddal akkor amikor kell! – Reggeli tervezés

    Én éveken át nem tudtam otthon sem kikapcsolni. A fejemben voltak a feladatok és amikor hazamentem, akkor is ezeken járt az agyam. Ma már tudom, hogy nem ez a leghatékonyabb módja a kikapcsolódásnak.
    Nem kell hazavinned a munkádat, még a fejedben sem. Ha minden feladat és információ rögzítve van a rendszeredben, akár csak az Inbox listádban, akkor nyugodt lehetsz, megvár a munka másnap reggel.
    Másnap reggel a reggeli tervezéskor könnyen rendszerezheted az Inboxban levő feladataidat. Dönthetsz arról, hogy melyikkel mikor tudsz foglalkozni.

  7. Nagyobb feladatok hatékony megoldása

    A nagyobb feladatoktól félünk, mert nem látjuk át. Még ha tudjuk, hogy fontosak, akkor is tologatjuk őket, nehezen tudjuk rávenni magunkat, hogy nekiálljunk.
    Van egy egyszerű módszer, mellyel a nagyobb feladatokat is könnyebben meg tudod csinálni. Bontsd kisebb feladatokra, alfeladatokra. Akkorákra, amiket már átlátsz és könnyen el is tudsz végezni. Így egy nagy feladat már nem lesz nagy feladat, hanem több kisebb, amit viszont már meg tudsz oldani egyesével.
    Tehát egy nagy feladat esetén mielőtt nekiállsz, gondold végig, hogy milyen kisebb részekből áll. Vedd fel az adott feladat leírása alatt a részfeladatokat.
    Ha elvégeztél egy alfeladatot, akkor egyszerűen pipáld ki. Jóleső érzés, egy nagyobb feladatnál, ha tudjuk, hogy már elvégeztük egy részét, így a JustDoo-ban azt is láthatod egyből, hogy hány százaléknál tartasz a nagyobb feladattal.
    Az alfeladatokat felhasználhatod csekklistának is, így ellenőrizve, hogy mindent elvégeztél, vagy akár egy bevásárlólistát is összeállíthatsz.

  8. Nagyobb projektek hatékony megoldása

    Nagyobb projektek esetén hasonlóan kell eljárni, mint egy nagyobb feladattal, csak éppen itt külön feladatokra kell bontani a projektet. Mivel ezeket nem egy nap alatt fogod megoldani, ezért nagyon fontos, hogy rakd sorba a feladatokat és válaszd ki az első lépést.
    Több napon átnyúló projektek esetén nagyon hasznos, ha a szükséges dokumentumokat, file-okat hozzárendeled az adott feladatokhoz. Azaz ne csak a gépeden legyen valahol meg, hanem csatold a JustDoo segítségével az adott feladathoz. Használhatod ehhez a Dropboxot vagy a Google Drive-ot is.
    Ez két okból is jó. Egyrészt nem kell keresgélned, amikor a feladatnak nekiállsz vagy folytatod, másrészt ha esetleg másik gépnél vagy, akkor is elérheted ezeket a segédanyagokat.
    Ha egy információ az interneten található, akkor másold ki a linkjét a böngészőből és másold be az adott feladat adatlapjára.

  9. Fókuszálj a fontos dolgokra

    Ha használod a JustDoo rendszert, egy idő után azt fogod észrevenni, hogy nagyon sok projekted van, amit már nehezen tudsz átlátni. Erre a problémára a JustDoo két megoldást is nyújt.
    Az egyik, hogy a projektjeidet hierarchikusan szervezheted, mint ahogy a mappáidat a számítógépeden. Így csoportosíthatsz összetartozó projekteket. Például egy mappa alatt láthatod az „Otthoni” projekteket vagy az „Irodai” munkákat. Nem kell megijedned, ha még nem hoztál volna létre mappákat, mert a projekteket bármikor átszervezheted, egyszerűen fogd meg a projekt nevét és dobd rá egy másik mappára.
    Másik lehetőséged, hogy a már elvégzett projekteket archiválod és így azok nem fognak már zavarni a napi munkádban. A projekteket az adatlapjukon levő [Archiválás] gombbal tudsz archiválni. Ezek a projektek nem törlődnek, ha szükséged van rájuk, akkor a projektek alatti választó gombbal tudod megnézni vagy akár újra aktívvá tenni.

  10. Használd minden nap, tedd szokásoddá

    Bármilyen eszközben, így a JustDoo-ban is csak akkor fogsz megbízni, és akkor lesz számodra igazán hasznos, ha azt rendszeresen, naponta használod.
    Ha minden feladat és információ, amire szükséged van a munkáddal kapcsolatban elérhető ebből a rendszerből és ezek az információk frissek, az ütemezésed aktuális, akkor nyugodt lehetsz és végre azzal foglalkozhatsz, ami végre segít elérni az igazi (saját) céljaidat is.

Dolgozz otthonról, távmunkában!
Támogatás: +36 30 969 1072