Az első két lecke segítségével kialakítottad az időgazdálkodási rendszered alapjait. Ez sajnos nem sokat ér, ha nem használod.
A mai lecke abban fog segíteni neked, hogy hasznosítani is tudd ezt az eszközt a mindennapokban.
Már most szólok, hogy az emberek többsége itt vérzik el. Sokan kialakítják a rendszerüket, legyen az akármilyen, de nem használják a mindennapokban. Ők azok, akik néhány hét után ugyanott találják magukat, mint korábban. Ugye te nem akarsz így járni?

Ma szeretnék segíteni neked, hogy benne legyél abban a 10%-ban, akik beépítik életükbe a hatékony feladatkezelést és ezért a munkájukban és az életükben is sokkal jobb eredményeket érnek el.
Egy sikeres emberekről szóló könyvben olvastam, hogy minden sikeres ember rendszeresen használja a feladatlistáját. És itt a rendszeres szón van a hangsúly.

Alakítsd ki a Reggeli Tervezés szokását!

Ennek a tanfolyamnak ez a legfontosabb célja. Ha csak ezt az egy szokást kialakítod, már nagyon elégedett leszek és Te is elégedett lehetsz, mert a hatékonyságod sokat fejlődik úgy, hogy közben nyugodtabban, összeszedettebben tudsz dolgozni.
Egy szokás kialakítása kb. 3-4 hét alatt lehetséges, ha minden nap (munkanap) ugyanúgy megismétled. Azt tanácsolom, hogy ütemezd be a munkakezdésed elejére ezt a napi tevékenységet. Ha minden nap elvégzed, még 5 percet sem vesz igénybe. Na de mit is kell csinálni?

Mit kell tenned a Reggeli Tervezés alkalmával?

Igazából az előző leckékben pontosan az lett bemutatva, hogy mit is kell csinálnod naponta a Reggeli Tervezéskor.

  1. Töltsd fel az Inboxot az előző nap óta összegyűlt feladatokkal
  2. Rendszerezd a feladatokat – rendeld projekthez
  3. Ütemezd a feladatokat – mozgasd egy listába (Mai feladatok, következő, talán valamikor, időpontos esemény)
  4. Töltsd fel és tedd sorrendbe a Mai feladataidat – előre a nehezeket
Ha minden nap rendszeresen elvégzed ezt a kis szervező munkát és nap közben azonnal beírod az inboxba a bejövő feladatokat, akkor valóban gyorsan végezhetsz. Mit is kell tenned pontosan? Vegyük át újra.

  • Írd ki a fejedből a benne levő feladatokat, ötleteket! Az inboxodban így összegyűlhetett 5-10 feladat.
  • Ezeket egyesével rendeld egy projekthez, ha tudod.
  • Majd dönts mindegyik feladatról, hogy mikor tudod megvalósítani.
  • Ezután nézz rá a Mai feladatok listára és ha van benne még hely, akkor rakj át néhány feladatot a Következő feladatok listából.
  • Már csak annyi van vissza, hogy a Mai feladataidat sorba rakod. Én azt tanácsolom, hogy azokkal kezdj, melyek a céljaidat leginkább előre mozdítják, azaz a legfontosabbakkal. Ezután pedig a nagyobb erőt igénylő feladatokat végezd el.

Most már nincs más hátra, állj neki a feladatoknak. Nézz be a JustDoo-dba minden nap!

Heti áttekintés

A Napi áttekintés, tervezés (Reggeli Tervezés) rendszeres elvégzése a legfontosabb, ugyanakkor nem szabad elfeledkezni a Heti áttekintésekről sem, ami abban segít, hogy a káosz soha többé ne üthesse fel a fejét.

A heti áttekintés lényege hasonló a napihoz, csak ilyenkor nagyobb látószöggel, nagyobb időtávban nézed a feladataidat, projektjeidet. Ha a Reggeli Tervezést rendszeresen végzed, akkor a heti áttekintés sem lesz akkora munka, bár ez egy kicsit több időt fog igénybe venni.
A heti áttekintés alkalmával a „Valamikor, talán” feladataidat is át kell nézni. Ezt egy későbbi leckében részletezem, most a legfontosabb, hogy alakítsd ki a Napi áttekintések szokását. Ígérd meg magadnak, hogy minden reggel elvégzed a Napi áttekintést! Ezzel kapcsolatban egy tipp:

Vegyél fel a feladatlistádba egy „Reggeli Tervezés” feladatot és állítsd be napi ismétlődésűre!


Dolgozz otthonról, távmunkában!
Támogatás: +36 30 969 1072