JustDoo súgó
A JustDoo projekt-, és feladatkezelő rendszer célja, hogy a felhasználók mindennapjait megkönnyítse, munkájukat hatékonyabbá, könnyebbé, áttekinthetővé tegye. A felhasználói kézikönyv JustDoo-ban található funkciók bemutatásával ezt kívánja elősegíteni.
A felhasználói kézikönyv a JustDoo 3.09.01-es verziója alapján készült.
Felhasználó:
Regisztrált JustDoo
felhasználó.
Helyi menü
Egy elemen jobb egér gomb
megnyomásával megjelenő menü, melynek tartalma az elemtől függően változik.
Partner
A felhasználó partner listájában szereplő másik JustDoo
felhasználó.
A JustDoo web alapú alkalmazás. Használatához élő internetes kapcsolatra van szükség.
Támogatott böngészők:
A JustDoo-t natív alkalmazásként telepíthető minden Android és iOS alapú okoseszközre. A támogatott verziószám:
Mindkét áruházban a JustDoo szóra kell rákeresni.
Google Play-ben ezen a linken érhető el közvetlenül az alkalmazás.
AppStore-ban ezen a linken érhető el közvetlenül az alkalmazás.
Ha más típusú telefon esetén a Hagyományos telefonok fejezetben található megoldás.
A mobileszközön lévő böngészőben a www.justdoo.hu/mapp link megnyitását követően a mobil képernyőre optimalizált weboldalon érhető el a JustDoo.
A JustDoo projekt és feladatkezelő rendszerben pár kattintással lehetséges a regisztráció.
A JustDoo projekt és feladatkezelő rendszerben pár kattintással lehetséges a regisztráció.
A www.justdoo.hu címoldalon az ingyenes próba előtti mező kitöltésével a felhasználó belép a rendszerbe.
A belépést követően ki kell tölteni a következő mezőket:
A Mentés gombra való kattintás után a beállítások
mentésre kerülnek a JustDoo-ban.
A www.justdoo.hu oldalon a Belépés gombra kattintva lehet belépni az oldalra.
Belépni két módon lehet:
A Facebook azonosító megadásával is be lehet lépni az oldalra. Ebben az esetben először a Facebook azonosítás kell a felhasználónak elvégeznie. Az így kapott adatok átkerülnek a JustDoo-ba.
Fejlécben található funkciók:
Bal oldalon található funkciók:
Középső részen található funkciók:
Jobb oldalon található funkciók:
Láblécben egy funkció található:
Az ablak bal oldali részében találhatóak a JustDoo-ban a feladatlisták.
A listák segítségével lehet a feladatokat követni és megfelelő módon kialakítani a végrehajtási sorrendet.
A Reggeli Tervezés lista kiválasztásakor az ablak középső részében 3 lista összes elemét egybe látja a felhasználó. A következő listák elemei láthatóak:
A Reggeli Tervezés két nézetben tekinthető át:
Reggeli Tervezés oszlopos nézet
A Reggeli Tervezés listának az a célja, hogy a
felhasználó ebből a három listából könnyedén össze- válogathassa az aznapi
teendőit.
Az elemek mozgatása a fogd és vidd (drag and drop) módszerrel
történik.
A Reggeli Tervezés módszertanról a http://reggelitervezes.hu/
oldalon tudhat meg többet a felhasználó.
Az itt található feladatok, információk még nem kerültek kategorizálásra se projekt se lista szinten.
Az Inbox-ban a következőképp kerülhetnek feladatok, információk:
Az Inboxban lévő feladatokat rövidtávon szét kell válogatni és kapcsolni kell a megfelelő projekthez és listához. A szétválogatás legegyszerűbben a fogd és vidd módszerrel történhet meg.
A Mai feladatok listában az aznap megoldandó feladatoknak kell bekerülniük.
A lista sorrendjét manuálisan, fogd és vidd módszerrel tudja a felhasználó beállítani. A legelső elem nagyobb betűtípussal és pirosan van szedve, kiemelve, hogy ezzel a feladattal foglalkozik éppen a felhasználó.
A Következő 10 nap listába kerülnek azok a feladatok,
amelyeket a felhasználó belátható időn belül szeretne végrehajtani.
A
felhasználó a kézi rendezésen túl dátum vagy projekt szerint is rendezheti ezt a
feladatlistát.
A Valamikor, talán listába kerülnek azok a feladatok,
melyek már megfogalmazódtak, de rövidtávon nem valósíthatóak meg. A Valamikor,
talán listát rendszeres időközönként érdemes felülvizsgálni, hogy aktuálissá
vált-e valamelyik elem.
A felhasználó a kézi rendezésen túl dátum vagy
projekt szerint is rendezheti ezt a feladatlistát.
A Határidős listában azokat a feladatokat tekintheti meg a felhasználó, melyek konkrét időponttal rendelkeznek.
Ha a határidő aktuálissá válik, akkor automatikusan bekerül a feladat a Mai feladatok listába.
A felhasználó által delegált, illetve neki delegált feladatok találhatók meg ebben a listában. A delegált feladatok fontossága miatt van külön kiemelve. Az itt található feladatok már valamelyik korábbi listában is szerepelnek.
A felhasználó által delegált feladat dőlten fog
megjelenni a listában abban az esetben, ha a másik fél még nem vette át a
feladatot.
A delegálásról a Feladat
delegálása, feladat kiosztása fejezetben található részletes leírás.
A projektek olyan feladatok és információk összessége, melyek megoldása során egy nagyobb feladat vagy ügy kerül végrehajtásra.
Új projektet két módon vehet fel a felhasználó:
Az Új projekt rögzítése sor kiválasztása után a
felhasználó be tudja állítani a projekt jellemzőit.
Beállítható mezők:
A projekt részletei ablakrészben rögzített leírás a projekt neve fölé vitt egérkurzor esetén a feladatlistában is megjelenik.
A projekt beállításait a felhasználó bármikor megváltoztathatja a Projekt részletei ablakban.
A Projekt részletei ablakot a felhasználó több módon tudja megnyitni:
A JustDoo-ban a projekt létrehozója kulcsszavakat rögzíthet a projekt Kulcsszó fülén. Az itt felvett szavak az adott projekt feladatainak Megjegyzés fülén lehet kiválasztani.
A mentett kulcsszavak a tejes projektstruktúrában elérhetőek.
A JustDoo lehetőséget biztosít a felhasználónak, hogy a projekteket és benne található feladatokat exportálhassa/importálhassa szabványos (XML) formátumban.
1. lépés Állomány kiválasztása
Importál gomb megnyomása
2. lépés Megerősítő ablakban újra ki kell választani az Importálás gombot
Helyi menüben a felhasználó adott projektet kiválasztva a teljes projektstruktúrát törölheti
FONTOS: a törlés végleges, nem lehet visszavonni!
A projekt törlésének lépései:
Projekt törlés megerősítése
A feladatok a JustDoo alapegységei. Feladatok alkotják a listákat és a projekteket. JustDoo-ban minden feladat, amit el kell végezni.
Feladatokat a felhasználó a Gyorsfelvitel mezőben tud rögzíteni.
Gyorsfelvitel mező
A feladat nevének beírása után az Enter gombot nyomva az adott listában rögzítésre kerül a feladat.
A felhasználó az e-mail fiókjában lévő levelekből rendkívül egyszerűen tud feladatot létrehozni a JustDoo-ban. Egyszerűen a kiválasztott levelet továbbítani kell a JustDoo-s e-mail címére.
A JustDoo-s e-mail cím automatikusan létrejön a regisztrációt követően és a felépítése felhasználónév@justdoo.hu pl. ha a felhasználónév teszt.manager, akkor a JustDoo-s e-mail cím teszt.manager@justdoo.hu.
A feladatsorra tekintve a képernyő középső részén a felhasználó a feladat megnyitása nélkül is rengeteg információt kaphat a feladat állapotáról, típusáról.
A feladathoz kapcsolódó leírásokat, jellemzőket a Feladat adatlap ablakban tudja a felhasználó beállítani.
Ha új feladat rögzítése közben nem az Enter gombot, hanem a ikont nyomja meg a felhasználó,
akkor azonnal a Feladat adatlap ablak nyílik meg. Ha már egy rögzített feladatot
szeretne módosítani a felhasználó, akkor több lehetősége van a feladat szerkesztésére
A Feladat adatlap ablakban beállítható mezők:
A csatolt állományok gomb megnyomása után tud állományt vagy linket a felhasználó csatolni a feladathoz
A feltölteni kívánt állomány maximális mérete 2 MB. Ha a felhasználó ennél nagyobb állomány szeretne rögzíteni, akkor egy erre szakosodott felhő alapú tárhelybe mentse el az állományt és a JustDoo-ba csak a linket illessze be.
Egymást követően több állományt és linket is fel tud tölteni egy adott feladathoz a felhasználó.
Ha egy feladatot a felhasználó kijelöl, akkor az ablak jobb oldalán áttekintést kaphat a feladatról. A feladat leírása alatt tud a felhasználó alfeladatot rögzíteni az Új alfeladat mezőben.
Az alfeladat nevének beírását követően az Enter gombot kell megnyomni a rögzítéshez a felhasználónak. Az alfeladat neve maximum 128 karakter hosszú lehet. Az alfeladatok sorrendjét fogd és vidd (drag and drop) technikával tudja a felhasználó megváltoztatni. Az alfeladathoz nem lehet további leírást rögzíteni.
Az alfeladat előtti jelölőnégyzet kipipálásával a felhasználó készre tudja állítani az alfeladatot.
Ha az egérrel a felhasználó az alfeladat fölé megy, akkor lehetősége nyílik az alfeladat szerkesztésére és/vagy törlésére.
Alfeladat szerkesztése
A feladat elvégzését követően a feladatot készre kell állítani. Ezt a feladat neve előtt látható jelölőnégyzet kipipálásával teheti meg a felhasználó.
A készre állított feladat a lista legutolsó eleme lesz. Delegált feladatot nem lehet készre állítani, csak a készültségi fokot 100%-ra.
Projekt esetén a felhasználónak kijelölheti a projekten belül az első feladatot, amit végre fog hajtani.
Az így kijelölt feladat a projekt feladatlistájának elejére kerül és félkövér szedéssel jelenik meg.
A kijelölést a helyi menüben teheti meg a felhasználó a Következő feladatnak jelöl sort kiválasztva.
A kijelölést követően a ikon
jelenik meg a félkövéren szedett feladat neve mögött, ami a lista elejére is kerül automatikusan ezzel is jelölve, hogy ez a következő feladat, amit a felhasználónak meg kell oldania projektben.
Kijelölés után a következőt látja a felhasználó:
Bármelyik feladatot információvá alakíthat a felhasználó.
A kijelölt feladaton a helyi menüből ki kell választani az Információvá alakítás menüpontot.
Az információvá alakított feladat a feladatlista alatt az Információ sor alatt jelenik meg.
Ha már sok készre állított feladattal rendelkezik a felhasználó, akkor érdemes archiválni a feladatokat, hogy a listában eltűnjenek a készre állított feladatok.
A ikonra kattintva a felhasználó archiválhatja az elkészült feladatait
Az archivált feladatok 30 napra az Archívum mappába kerülnek. Az archivált feladatot bármikor vissza húzhatja bármelyik listába a felhasználó, ahol tovább tud vele dolgozni.
Ha a felhasználó nem állítja onnan vissza, akkor további 30 napra a Törölt mappába kerülnek át a feladatok. A törölt feladatok is bármikor átmozgathatók az aktív feladatok közé.
Projekt adminisztrátor jogosultsággal rendelkező felhasználó az adott projekten is elvégezheti az archiválást.
Ha a felhasználó a törölt mappában hagyja a feladatot, akkor a 30-ik nap után törlődik a feladat.
Ezt követően nem lehet már visszaállítani a feladatot
Ha a felhasználó kijelöl egy feladatot, akkor az ablak jobb oldalán a Részletek fül alatt megtekintheti a feladathoz korábban
Részletek fülön az adott feladaton a jogosultságtól függően további beállításokat végezhet az ott látható ikonok segítségével.
A Részletek fül alsó részébe alfeladatokkal kapcsolatos műveleteket végezhet a felhasználó.
A Megjegyzés fülön a feladathoz kapcsolódó információk oszthatók meg. Megosztott vagy delegált feladat esetén a feladatot nem létrehozó felhasználó itt tud kommunikálni a másik felhasználóval.
Megjegyzést a fül alján lévő dobozba írva rögzíthet a felhasználó. A rögzítést vagy a Mentés gombra kattintva vagy a CTRL-Enter billentyűkombinációval kell befejeznie a felhasználónak.
Ha a feladat olyan projektben található, ahol a projekt adatlapján rögzítettek kulcsszavakat, akkor a Mentés gomb mellett található Kulcsszó hozzáadás mező segítségével hozzáadhatja a megjegyzéséhez.
A kulcsszavak a #kulcsszó formátumban jelennek meg. A beillesztés után szabadon változtathatóak.
A Kulcsszó rögzítése mező a beírt szót nem rögzíti a listában csak egy # karaktert ad hozzá.
A Partnerek fülön a felhasználó felvehet olyan felhasználókat a partnerei közé, akiknek feladatot szeretne delegálni, vagy meg szeretne osztani projektet.
Az Új munkatárs gombra kattintva tudja a felhasználó meghívni a felhasználókat.
Ha a meghívott e-mail cím még nincs regisztrálva a JustDoo-ban, akkor a rendszer automatikus meghívást küld az e-mail címre.
A partner neve mellett a ikonra kattintva lehet az adott partnerhez tartozó feladatokra szűrni.
A partner neve mellett a ikonra kattintva lehet az adott partnert törölni a partnerlistáról.
A partner nevén duplán kattintva nagy a ikonra kattintva a felhasználó megnézheti és szenkesztheti a Partner adatlap ablakban a partnere adatait.
A mezőkbe írt értéket a partner nem látja.
Mezők jelentése:
A mezők
láthatóságát a partner a Beállítások/Saját adatok fülön letilthatja.
A szürke
hátterű mezőket a felhasználó nem tudja szerkeszteni.
A ikonra kattintva a Státuszfigyelő ablakot nyitja meg a felhasználó. Az ablakban láthatja, hogy a partnerei milyen státuszban vannak épp.
A státuszfigyelés során az egy üzeeti előfizetési csomagbon lévő felhaszeálók látják egymást.
JustDoo-ban lehetőség van olyan tények, tudnivalók rögzítésére, melyek nem konkrét végrehajtandó feladatok, hanem a végrehajtást segítő adatok, információk.
Információt 2 helyen lehet rögzíteni.
Az információt a felhasználó a gyorsfelvitel mezőben rögzíthet az ikonra kattintva.
Az információ részletei ablak elemei:
Az információ nevén dupla kattintást követően megjelenik az Információ adatlap ablak, ahol meg lehet változtatni bármelyik mezőt.
Az információhoz, ugyanúgy, mint a feladathoz csatolni lehet állományokat, linkeket.
A kiválasztott információból feladat készíthető.
Az információ helyi menüben a felhasználónak ki kell választania a Feladattá alakítás sort.
A menüpont kiválasztása után a JustDoo megerősítést kér.
A megerősítést követően az információból feladat lesz az adott projektben.
Az egyéb funkciók azokat a funkciókat jelölik, melyek megkönnyítik a JustDoo használatát a felhasználó számára.
A feladatlisták, projektek feladatait a felhasználó tovább tagolhatja szeparátor beszúrásával, ha túl sok feladatot tartalmaz már az adott felsorolás.
Szeparátort a gyorsfelvitel sorban tud az adott listához hozzáadni a felhasználó.
Az elválasztó nevének beírását követően az ikonra kattiitva fog megjelenni a listában az elválasztó. Mozgatása a fogd és vidd módszerrel történik.
Az elválasztón kétszer kattintva a felhasználó módosíthatja az elválasztó nevét, vagy törölheti azt.
Ikonok jelentése:
A szűrő mezőben a felhasználó az aktuálisan látott listában egy szóra, kifejezésre szűrhet rá, hogy a JustDoo csak a szűrésnek megfelelő feladatokat és/vagy információkat jelenítse meg. (keresendő kifejezés + Enter)
Szűrés eredményét követően a következő eredmény kapja a felhasználó:
A szűrés eredményét a ikonra kattintva lehet törölni.
A felhasználó a JustDoo-ban két keresési lehetőség közül választhat:
Az egyszerű keresést a fejlécben lévő beviteli mezőbe beírt kifejezést követően indíthatja a felhasználó.
Az eredményeket egyszerű keresés esetén a felhasználó a keresés ablakban kapja meg.
A keresés a feladatok, alfeladatok, információk és megjegyzések nevében és leírásában keres.
Az eredmény bármely sorára történő dupla kattintást követően a JustDoo a konkrét feladathoz, információhoz ugrik.
Ha a felhasználó a fogaskerék ikonra kattint a fejlécben, vagy az egyszerű keresés ablakban, akkor az összetett keresés ablakot nyitja meg.
Az összetett keresés esetén minimum 3 karaktert kell megadnia felhasználónak, hogy a JustDoo elindítsa a keresést.
Az összetett keresés során a felhasználó a következő feltételeket állíthatja be:
Az eredményeket a felhasználó a középső ablakrészbe kapja meg.
Ha felhasználó rákattint valamelyik feladatlistára és/vagy projektre, akkor a keresés eredménye el fog tűnni.
Ha egy projekten áll a felhasználó és onnan indítja a keresést, akkor az Összetett keresés ablakban az a projekt lesz alapból kiválasztva.
Fontos, aktuális feladatokat, információkat, projekteket a felhasználó megjelölheti egy könyvjelzővel. Az itt megjelölt elemeket a könyvjelző ablakba érhetőek el. A könyvjelző ablak a ikonra kattintva jelenik meg.
Ha a felhasználó a könyvjelző lista egy elemén duplán kattint, akkor a JustDoo az adott elem helyére ugrik.
A sor végén látható ikonra kattintva törölhető könyvjelzőből az adott elem. Ez a törlés csak a könyvjelzőből törli az elemet.
Ha a felhasználónak egy adott listára szüksége van papír alapon is (pl. egy projekthez tartozó feladatok), akkor a ikonra kattintva kinyomtathatja a beállított nyomtató segítségével.
A nyomtatás során az ablak középső részén látható listát tudja kinyomtatni a felhasználó. Ha lenyitja a leírásokat a felhasználó, akkor az is kinyomtatásra kerül.
A JustDoo használata közben szüksége lehet a felhasználónak olyan rögzítési eszközre (pl. egy telefonhívás közben), ami alapján később feladatot, információt is létrehozhat.
A jegyzet funkció ebben segít. A jegyzetet a ikon segítségével lehet megnyitni.
Jegyzetet a jegyzetablak alsó részén található beviteli mezőben tud rögzíteni a felhasználó. Rögzítés az CTRL-Enter billentyűkombináció megnyomásával vagy a Mentés gombra kattintással történhet.
Ha az egérrel a felhasználó a jegyzet fölé megy, akkor lehetősége nyílik a jegyzet szerkesztésére és/vagy törlésére.
Jegyzet szerkesztése
Ha egy rögzített jegyzetből feladatot szeretne a felhasználó készíteni, akkor elég a fogd és vidd (drag and drop) technikával az adott elemet a megfelelő listába áthúzni.
A JustDoo-ban történt eseményekről a felhasználó értesítést kap.
Értesítést több módon kaphat a felhasználó:
Ha új értesítés érkezik, akkor az ablak jobb felső sarkában látható értesítés ikon szürkéből narancssárgába vált át.
Az értesítés ikonra kattintva a felhasználó meg tudja nyitni az Értesítés ablakot.
Az Értesítés ablak egy elemére kattintva a JustDoo az adott értesítéshez tartozó feladatra vagy információra ugrik.
Az egyes értesítési bejegyzések végén lévő jelölőnégyzetet kipipálva az adott értesítést olvasottnak tekinti a JustDoo. Az olvasott értesítések eltűnnek az értesítési ablakból a Bezár gombra kattintás követően.
A gombra kattintva kijelölésre kerül az összes megjegyzés, amely egy adott projekthez tartozik. A felhasználónak így nem kell az összes megjegyzést kijelölnie, elég egyszer kattintania.
A felhasználó az JustDoo jobb felső sorában a nevére kattint, akkor megjelenik a helyi menü, ahol különböző tevékenységeket tud végrehajtani.
A Beállítások menüben a felhasználó a rendszerrel kapcsolatos funkciókat tudja testre szabni.
Ezen a fülön a következő tevékenységeket tudja beállítani a felhasználó:
Fókuszálás, time tracking
A Google fülön a felhasználó be tudja állítani a Google Naptárhoz (Google Calendar vagy gCalendar-hoz) való kapcsolódást.
Mezők jelentése:
Google Calendar összekapcsolásának lépesei:
Google naptár eseményeinek mutatása jelölőnégyzet bejelölése után a következő ablak ugrik fel:
Az összekapcsoláshoz be kell jelentkezni a Google fiókba, ezt a Google automatikusan felajánlja a felhasználónak.
Engedélyezni kell a hozzáférést a felhasználónak Google Naptárhoz.
Opcionálisan lehet importálni az eseményeket a Google Calendárból. Ha ez történik, akkor max. 100 eseményt fog importálni a JustDoo.
A JustDoo annak érdekében, hogy a felhasználó ne feledkezzen meg semmiről, emlékeztető funkciót tartalmaz. Az Emlékeztető fülön ezt a szolgáltatást lehet beállítani.
Mezők jelentése:
A felhasználó létrehozhat saját kuponkódot. Ha a felhasználó által létrehozott kuponkód segítségével és/vagy linkjével regisztrál a JustDoo-ba, akkor az ajánló felhasználó kedvezményeket vehet igénybe a JustDoo előfizetése megújításakor.
Az előfizető előfizetési adatait ellenőrizheti le ezen a fülön.
Céges előfizetés esetén itt tud az előfizetett felhasználó további felhasználónak előfizetést adni. A felhasználónak lehetősége van, hogy felhasználókat managernek és/vagy beosztottnak jelöljön
Csak annak tud a felhasználó előfizetést adni, aki partner listáján szerepel!
Ha valakit a felhasználó beosztottnak jelöl, akkor a bejelölt felhasználó értesítést kap, hogy valaki beosztottnak jelölte
A bejelölt felhasználó reakciójáról a bejelelő értesítést fog kapni.
A profil fülön a felhasználó a felhasználónév kivételével bármit megváltoztathat a felhasználói adatain.
Ezen a fülön tudja a felhasználó törölni a felhasználói fiókját is.
A törlést követően nincs mód az adatok visszaállítására!
Az itt megadott adatok a Partner adatlapon jelennek meg, ha a partner duplán kattint a partner nevén.
Megjelenés beállítása:
A www.justdoo.hu/dijcsomagok oldalt nyitja meg a JustDoo, ahol az előfizetési konstrukciókról tudhat meg többet a felhasználó.
A felhasználó közvetlen visszajelzést küldhet a JustDoo fejlesztőinek ezen a menüponton keresztül. Segítségét előre is köszönjük!
A JustDoo súgóját kapcsolhatja be a felhasználó ezzel a menüponttal.
A JustDoo-ból e menüpont használatával tud kilépni a felhasználó.
A JustDoo Naptár segítségével vizuálisan is láthatóvá válnak azok a események, melyekhez a felhasználó határidőket állított be. Google Calendar kapcsolat esetén a Naptárban megjelennek a Google Calendárban lévő események is.
A Google szinkronizációt a ikonnal lehet frissíteni.
A felhasználó közvetlenül a Naptárba is létre tud hozni eseményt. Ehhez csak annyit kell tennie, hogy a kiválasztott időszakra kattint és megjelenik a esemény hozzáadása ablak.
Mezők jelentése:
Az így felvitt feladat a Határidős feladatlistába kerül be.
A JustDoo Naptárban a felhasználó beállíthatja, hogy mely dátumtól lássa a bejegyzéseket a Naptár bal felső sarkában. Az alaphelyzetben az aktuális két hetet mutatja.
A felhasználó jelölőnégyzetek segítségével a JustDoo Naptár fejlécében be tudja állítani, hogy mely események jelenjenek meg.
Megjeleníthető események:
A felhasználó be tudja állítani, hogy mekkora időszakot jelenítsen meg a Naptár
Időszakok:
A frissítés ikonra kattintva a felhasználó a JustDoo-ban rögzített, megváltoztatott eseményt szinkronizálhatja a Google Calendar-ral. A változás azonnal megjelenik a Google Calendar-ban.
Fordított esetben - mikor a felhasználó változtat a Google Calendar-ban - a JustDoo-ba a változások hosszabb idő kb. fél-egy óra elteltével jelennek meg.
A JustDoo támogatja a csoportmunka megvalósítását a szervezet tagjai között. Erre két lehetősége van a felhasználónak.
Feladat delegálása 2 irányba történik két JustDoo felhasználó között:
1. A JustDoo rendszerben kétféleképpen lehet a delegálást elindítani:
Ha a delegálandó személy még nem partnere a felhasználónak akkor a ikonra kattintva a delegáló felhasználó meghívhatja a rendszerbe.
3. A feladat bekerül a delegálások feladatlistába
A delegáló felhasználó az Általam delegált feladatok között fogja látni a delegált feladatot
A feladatot kapó felhasználó a Nekem delegált feladatok között fogja látni a feladatot.
Ha az Inboxbol a felhasználó átrakja valamelyik feladatlistájába, akkor a JustDoo értesítést küld erről a delegáló felhasználónak, hogy a feladatot elfogadta a felhasználó.
Visszautasítani a delegált feladatot a felhasználó a több helyről tudja:
A delegált feladatot a felhasználó korlátozott mértékben tudja módosítani.
Minden műveletről értesítést kap a delegáló felhasználó.
Ha a készültséget 100%-ra állítja a felhasználó, akkor a delegáló felhasználó a feladat befejezéséről kap értesítést. A delegált feladat akkor fog eltűnni a felhasználó listájáról, ha a delegáló felhasználó készre állítja és archiválja a feladatot.
A regisztrált felhasználó e-mail-ből nem csak feladatot hozhat létre a JustDoo-ban, hanem egyszerre delegálhat is. Ehhez a következőket kell tennie
A feladó (delegáló) e-mail címe annak kell lennie, amivel regisztrált a JustDoo-ba pl. imre@infocentrum.hu
A címzettnek a delegált JustDoo-s email címét kell megadni pl. tesztpro@justdoo.hu
A tárgyba be kell írni, hogy „d:”
El kell küldeni a levelet.
Az elküldést követően pár percen belül a meg fog jelenni a Justdoo-ban feladatként az e-mail:
A feladat neve az e-mail tárgya lesz, a leírása pedig a levél tartalma. A csatolt állományok a állomány feltöltési határig csatoldónak a létrejövő feladathoz.
Egy JustDoo felhasználó feladatot adhat ki és kaphat is a www.feladatkiadas.hu oldalról is.
Ha a felhasználó egy partnernek csak a feladatkiadas.hu oldalon szeretne feladatot delegálni, akkor a partner fülön be kell jelölni a feladatkiadas.hu jelölőnégyzetet és onnantól kezdve minden delegált feladat a partnernek a www.feladatkiadas.hu oldalon jelenik meg.
Projekt megosztása esetén a felhasználó minden feladatot és információt megoszt egy másik felhasználóval/felhasználókkal.
Projekt adatlapon fel kell venni, hogy mely felhasználókkal akarja megosztani a projektet és tartalmát a felhasználó. A másik lehetőség, hogy a Partner fülön lévő listából fogd és vidd módszerrel a partner nevét ráhúzza a megosztandó projekt nevére a felhasználó.
A kiválasztott felhasználók értesítést kapnak e-mailben és az Értesítési ablakban, hogy megosztásra került velük egy projekt.
Projetk megosztásáról mindig értesítést kap a felhasználó!
A projekt megosztását visszautasíthatja a felhasználó.
Helyi menüben a Megosztás visszautasítása sort kell a felhasználónak kiválasztania. A visszautasítás után a projektstruktúrából eltűnik a projekt és a megosztást kezdeményező felhasználó értesítést kap a visszautasításról.
A felhasználó a legtöbb esetben nem csak egy, hanem több projektet, egy beállított projekt struktúrát szeretne megosztani a munkatársaival. A JustDoo-ban egy külön funkció ezt a megosztási lehetőséget támogatja.
A megosztani kívánt projektfán a felhasználó a helyi menüben ki tudja választani a Projektfa megosztása menüpontot.
A Projektfa megosztása ablakban a felhasználó két funkciót tud beállítani:
A megosztás véglegesítése a Megosztás gomb megnyomása után történik.
A felhasználó dőlt betűvel látja projektjei között a vele megosztott projektet, illetve a projekt kiválasztásakor látja, hogy ki osztotta meg vele a projektet.
A megosztott projektet bárhova mozgathatja a projektstruktúrán belül.
Ha projekt neve mellett a ikon jelenik meg, az azt jelenti, hogy a felhasználó osztott meg másokkal projektet.
Ha a felhasználóval osztottak meg projektet, akkor az a projekt neve melletti zárójelben láthatja, hogy ki osztotta meg vele az adott projektet.
A megosztott projektben a felhasználó korlátozott jogosultsággal rendelkezik a vele megosztott feladatokkal/információkkal.
A megosztás törlését a projekt tulajdonos vagy prjoket adminisztrátori jogosultsággal rendelkező felhasználó a projekt adatlapján teheti meg.
Megosztás törlését követően a felhasználó által feladatok, információk az Inboxba kerülnek.
A JustDoo-ban a projekt létrehozója átadhatja a projekt tulajdonjogát bárkinek, akivel a projekt meg van osztva. Erre általában akkor van szükség, ha nem ugyanaz a személy, aki létrehozza a projekt struktúráját és aki a projektet irányítani fogja. Az átadás után az új tulajdonos teljes körűen kezelheti a projektet, mintha ő hozta volna létre.
A Tulajdonjog átadás mező kiválasztásával a felhasználónak ki kell választania, hogy kinek szeretné átadni a tulajdonjogot.
FONTOS! A művelet nem vonható vissza!
Ha a projektben többen vesznek részt, akkor szükség lehet a projekttulajdonos mellett olyan személy(ek)re, aki(k) karbantartják a projektet, nem engedik, hogy a feladatok félig készen és/vagy készre állítás nélkül halmozódjanak.
Projekt adminisztrátor jogosultságai:
A projekt adminisztrátor jogosultságot a projekt adatlapon tudja a projekt tulajdonosa kijelölni.
Ha az projekt administrátor ikon kijelölésre került, akkor visszavonásig a felhasználó a projekt adminisztrátora lesz.
A feladatokhoz kapcsolódóan lehetősége van a felhasználónak, hogy mérje az egyes feladatokkal eltöltött idejét. Időmérést a Mai feladatok feladatlistában található feladatokon tud a felhasználó indítani.
Az időmérés (time tracking) funkció az ablak fejléctben található a JustDoo logó mellett.
A JustDoo-ban a felhasználó 5 státusz közül választhat.
Választható státuszok:
Felhasználó kiválasztja a Reggeli tervezés státuszt. Az időmérés automatikusan elindut Reggeli tervezés státuszban.
Reggeli tervezés mérése
Ebben a státuszban a JustDoo automatikusan a Reggeli tervezés feladatlistát választja ki, ahol az aznapi munkákat össze tudja válogatni a felhasználó a következő 3 listából.
A ikonnal
leállíthatja a felhasználó az időmérést. A leállítás követően a JustDoo
automatikusan Dolgozom státuszba vált át és a Mai feladatok feladatlista
kerül megjelenítésre.
A Mai feladatok feladatlistában a felhasználó kiválaszt egy feladatot és elindíthatja az időmérést.
A feladat befejezését követően leállíthatja a felhasználó az időmérést
A feladat közben történt szüneteket és megszakításokat a megfelelő státusz kiválasztásával tudja a felhasználó dokumentálni.
A Reggeli tervezést követően a Dolgozom státuszt tudja a felhasználó kiválasztani. A legtöbb esetben ebben a státuszban tölti a felhasználó az idejét.
A Dolgozom státusz mellett három ikon közül választhat a felhasználó:
A fókuszált időmérést kiválasztva a felhasználónak megnyílik a fókuszált munkavégzés ablak. Ez az ablak a Feladat szerkesztése ablakra hasonlít, ugyanazokat műveleteket tudja végrehajtani a felhasználó a feladattal.
Egyedül az értesítés ikon nem látja a felhasználó. Ennek oka, hogy ne legyen semmi figyelemelterelő tényező a felhasználó munkavégzése közben.
A nem fókuszált munkavégzésre a ikonra kattintva válthat a
felhasználó, ezzel az időmérés tovább folytatódik, a nem fókuszált nézetben.
A második ikont kiválasztva a felhasználó nem fókuszált időmérést indít. A felhasználó ebben az esetben úgy méri a feladatra fordított időt, hogy közben minden más funkciót is elér a JustDoo-ban.
Két módon lehet feladatot befejezni a JustDoo-ban:
Ha a felhasználó tervezett szünetet tart, akkor a időmérés közben a ikont kiválasztva automatikusan a Szünet állapotba vált át a JustDoo.
A felhasználó az időmérés mögötti beviteli mezőbe a szünet okát is rögzítheti, amit a statisztikába később visszakereshet.
A ikonra kattintva a JustDoo automatikusan visszatér ahhoz a feladathoz, amit a felhasználó a szünet előtt végzett és folytatja az időmérést.
Feladatmegszakítás azt jelenti, hogy a felhasználónak abba kellett hagynia a feladatvégzést egy külső körülmény miatt, nem tervezett módon.
Ezt a JustDoo-ban a Megszakítás állapot kiválasztásával tudja rögzíteni.
A felhasználó az időmérés mögötti beviteli mezőbe a megszakítás okát is rögzítheti, amit a statisztikába később visszakereshet.
A ikonra kattintva a JustDoo automatikusan visszatér ahhoz a feladathoz, amit a felhasználó megszakított és folytatja az időmérést.
Az időméréssel kapcsolatos adatokat a felhasználó az időmérés statisztika funkcióval tudja lekérni. Itt a felhasználó abban az esetben lát adatokat, ha mérte a feladatra fordított időt.
Az időmérési statisztikát a ikonra kattintva tudja a felhasználó megnyitni.
Az ablak fejlécében a következő funkciókat éri el a felhasználó:
A diagramra kattintva megjeleníthető a státusz szerkesztés ablak.
A felhasználó itt módosíthatja a feladattal eltöltött időt. A módosítást maximum 1 hétre visszamenőleg tudja megtenni.
A dátum adatokat a felhasználó státuszablakban is módosíthatja a megfelelő értékre kattintva.
Az időmérési adatokat a felhasználó a diagramos megjelenítésen túl táblázatos formában is lekérheti a JustDoo-ban. Itt a felhasználónak lehetősége van, hogy projekt szinten is szűrjön a mért adatokra.
Státusz napló oszlopai:
Ha a feladathoz a felhasználó felvett alfeladatot is, akkor itt az alfeladat neve jelenik meg.
A sor végén lévő kuka ikonnal lehet törölni az adott sort a státusz táblából.
Az ablak fejlécében lehetőség van megfelelő jogosultság mellett más felhasználó adatait is lekérni.
A dátum mezőre kattintva a felhasználó kiválaszthatja, hogy mely napra vonatkozzon a lekérés.
A Státusz napló jobb alsó sarkában található Export gombra kattintva CSV formátumba lementhetővé vállnak a felhasználó adatai. Az így kapott állományt bármelyik táblázatkezelő rendszerbe betölthető.
A projektekben lévő feladatok esetén a felhasználók nem minden esetben végeznek időmérést, de fontos, hogy követhető legyen a projektben lévő feladatok alakulása, a tervezett és ráfordított idő kinyerése a JustDoo-ból
A felhasználó feladat adatlapján állíthatja be ezt a két értéket. Ha nem történik időmérés, akkor a projektstatisztikában a beírt ráfordított idő jelenik meg. Ha az adott feladatra időmérés történt, akkor a mért idő jelenik, függetlenül attól, hogy mi került kiírásra
Projekt statisztikát a következő jogosultsággal rendelkező felhasználók kérhetik le:
A projekt statisztika ablakban a projektre vonatkozóan rendkívül sok adatot láthat a felhasználó.
Az ablak fejlécében a következő beállítási lehetőségek találhatóak:
A beállítások gomb megnyomását követően válnak aktívvá.
Az ablak törzs részében láthatja a felhasználó a projekthez tartozó feladatok részletes adatait.
A feladat neve alatt táblázatos formában találhatóak az adatok. A táblázat elemeinek jelentése:
A táblázat alatt összesítve is olvashatók az értékek.
A lekért adatok összesített táblázatát láthatja a felhasználó a projekt statisztika ablak láblécébe.
Ha a felhasználó Manager jogosultsággal rendelkezik és van olyan partnere, aki Beosztottnak jelölt, akkor lehetősége van, hogy megnézze a beosztott Mai feladatok és Következő 10 nap feladatlistáját.
A lista középső ablakrészen jelenik meg, de csak bizonyos feladatokat tartalmaz. Azokat a feladatok láthatóak, amelyek olyan projektekben találhatóak, melyekben a Manager jogosultságú és Beosztott jogosultságú felhasználó is tag.
A felhasználónak azok a feladatai, melyek más projektben vannak, vagy nincsenek projekthez rendelve, nem listázhatóak.
A Partnerek fülön a legelső ikonra kattintva jeleníthető meg a Beosztott partner feladatlistái.
A JustDoo lehetőséget biztosít a felhasználónak, hogy az adatlapon speciális karakterek használatával áttekinthetőbbé tegye a leírásokat.
Bármely szerkesztési ablak alján a felhasználó láthatja, hogy kipipálható elemet hozhat létre az adatlap szöveges részében.
Karakterek jelentése:
A felhasználó formázhatja az adatlapon megjelenő szöveget HTML elemek (tagek) segítségével.
A HTML elemek használata kifejezetten csak haladó - HTML szerkesztési ismeretekkel rendelkező- felhasználóknak ajánlott!
Használható HTML elemek:
HTML tagek megjelenése a Részletek fülön:
A nem megfelelő használat esetén a megjelenítést is megváltozhat!
Az HTML elemek törlésével az eredeti megjelenítési beállítások vállnak újra érvényessé.
A felhasználók többsége nincs állandóan bejelentkezve a JustDoo-ba, így problémát jelenthet, hogy mikor és hogyan értesül a JustDoo-ban történt eseményekről. Három lehetőség közül választhat:
A JustDoo figyelő a Windows értesítési területén futó alkalmazás (systray kliens).
Legfontosabb feladatai:
Online kapcsolatban van a webes JustDoo
alkalmazással, így a felhasználó valós időben értesülhet minden új
eseményről mely a JustDoo-ban történik.
A JustDoo figyelő csak regisztrált felhasználói fiókkal működik MS Windows operációs rendszereken és Wine használatával Linux rendszereken.
A JustDoo figyelőről itt olvashat tovább információkat és töltheti le .
Minden észrevételt, javaslatot szívesen fogadunk a felhasználóktól! Ha kérdése, észrevétele van a következő módon juttassa el cégünkhöz:
A JustDoo-n belül is van lehetősége visszajelzést küldeni a Visszajelzés menüpontban.
Telefon: +36 30 567 4969
E-mail: info@justdoo.hu
Észrevételeit előre is köszönjük!